Bieganie - BLOG

O autorze ↓

Jak połączyć bieganie, biznes i chartytatywność? Przykład świetnej akcji

Ponad 700 uczestników, 960 km przebiegniętych kilometrów i aż 524 wyjazdy kolonijne dla dzieci – to bilans sztafety POLRUN – wyjątkowego biegu, zorganizowanego na 80-lecie istnienia jedej z większych firm w Polsce. Przez 23 dni pracownicy Polpharmy biegli wzdłuż Polski, by promować aktywność fizyczną i zdrowy styl życia. Najważniejszy był jednak cel charytatywny, gdyż przebiegnięte kilometry oraz liczba uczestników została przeliczona na wyjazdy kolonijne dla dzieci z domów dziecka. Taki bilas robi wrażenie, a osobiście nie ukrywam, że od dawna podglądam jak radzą sobie duże polskie firmy na arenie zdrowego trybu życia. Poniżej prezentuję krótkie podsumowanie i komentarz.

Z południa na północ Polski w 23 dni

20 czerwca na Stadionie Miejskim im. Kazimierza Deyny w Starogardzie Gdańskim zakończyła się trwająca od ponad 20 dni sztafeta POLRUN. Uczestnicy biegu mieli do wyboru dystans – 5 km, 10 km, 15 km, 20 km a nawet 40 km.



Łącznie na trasie POLRUN przebiegło aż 733 pracowników i przyjaciół Polpharmy. Do biegu dołączali także prezydenci i burmistrzowie odwiedzanych miast oraz sportowcy różnych dyscyplin. Uczestników do biegu przygotowywali utytułowani polscy lekkoatleci – Marek Plawgo, Grzegorz Sudoł oraz Robert Korzeniowski.

Biegacze sztafety POLRUN pokonali łącznie dystans o długości 960 km, łącząc w ten sposób wszystkie lokalizacje Grupy Polpharma w Polsce (Nowa Dęba, Sieradz, Ożarów Mazowiecki, Warszawa, Starogard Gdański). W pięciu miastach na trasie (Nowa Dęba, Sieradz, Łódź, Płock, Toruń) biegowi towarzyszyły strefy bezpłatnych badań i strefy sportu dla społeczności lokalnych. We wszystkich miastach wykonano łącznie ponad 2 tys. badań dermatologicznych, okulistycznych i kardiologicznych.

Poczynania biegaczy z każdego dnia sztafety można było śledzić na specjalnym kanale POLRUN TV, a także za pośrednictwem strony internetowej www.polrun.pl. Obok relacji z poszczególnych odcinków na portalu publikowane były porady profesjonalnych biegaczy, pomagające w prawidłowym przygotowaniu się do biegania.




Wyjątkowy cel biegu


W ostatnim półtorakilometrowym odcinku sztafety POLRUN od siedziby Zakładów Farmaceutycznych przy ul. Pelplińskiej do Stadionu Miejskiego w Starogardzie uczestniczyło kilkaset biegaczy. Oprócz pracowników Polpharmy do biegu dołączyli m.in. Janusz Stankowiak, Prezydent Starogardu Gdańskiego, Jerzy Starak, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polpharmy, znakomity rajdowiec Rafał Sonik, utytułowani lekkoatleci Marek Plawgo i Grzegorz Sudoł, a także liczna grupa rodzin pracowników oraz dzieci i młodzieży ze starogardzkich szkół.
- Przygotowując się do obchodów 80-lecia Polpharmy, postawiliśmy na promocję zdrowego stylu życia i aktywizację pracowników firmy na rzecz szczytnego celu. Zależało nam też na innym sposobie świętowania jubileuszu niż uroczyste gale. W ten sposób narodził się pomysł biegu, łączącego najmłodszy z najstarszym zakładem naszej firmy, południe z północą Polski, w którym mogli wziąć udział pracownicy Polpharmy. Ogromna frekwencja, niemały wysiłek fizyczny i bardzo pozytywne emocje towarzyszyły nam na każdym z odcinków biegu. Dzięki zaangażowaniu ponad 700 pracowników na kolonie z Polpharmą pojedzie pół tysiąca dzieci z domów dziecka z czterech województw, w których mamy swoje zakłady
– powiedziała Magdalena Rzeszotalska, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR Polpharmy.

POLRUN - idealny case study?

Przyznam się szczerze, że do tej pory dość sceptycznie podchodziłem do tego typu akcji. Powód? Duże firmy często nie mając pojęcia o tym w jaki sposób bezpiecznie wprowadzać swoich pracowników w nurt zdrowego trybu życia, a co więcej gdy chcą wykorzystać akutalne trendy do realizacji swoich celów. Cieszy mnie natomiast fakt, że w coraz większej ilości firm są tworzone oddzielne byty, które odpowiadają wyłącznie za aktywizację i poszerzanie świadomości swoich pracowników. Od dzisiaj jeśli ktoś zada mi pytanie, czy bieganie można łączyć z biznesem, to dzięki akcji POLRUN (choć oczywiście nie tylko, czego dobrym przykładem jest chociażby PZU) odpowiem: oczywiście. Przyjrzyjmy się suchym faktom:

- marka Polpharma jako jedna z niewielu dużych firm stworzyła model akcji, który zaangażował 700 pracowników. Pamiętajmy, że POLRUN, to bieg stworzony tylko na potrzeby 80-lecia firmy. Z frewkencyjnego punktu widzenia to wynik genialny. Z punktu widzenia popularyzacji zdrowego trybu życia - również. Mnie osobiście jako trenera cieszy fakt, że niemal wszyscy pracownicy zostali do biegu przygotowani poprzez merytoryczne wpisy na blogu, specjalne materiały ułatwiające rozpoczęcie przygodę z bieganiem oraz treningi z takimi personami jak Grzegorz Sudoł, Marek Plawgo czy niepokonany Robert Korzeniowski.
- w projekt zaangażowały się gwiazdy polskiego sportu, których wizerunek z pewnością bardzo pomógł całej akcji jak i idei popularyzowania zdrowego trybu życia. Od zawsze w masowym bieganiu bardzo doceniałem fakt, że przeciętny Kowalski może stanąć na starcie biegu u boku np. mistrza olimpijskiego Roberta Korzeniowskiego. W bieganiu wszyscy jesteśmy równi, a często wspólny cel powoduje, że dzięki niemu możemy pomagać innym. Trochę utopijny obrazek, ale fakty są faktami. Dlatego tam mocno kocham bieganie!
- aspekt charytatywny. Dzięki sztafecie POLRUN dokładnie 524 dzieci wyjedzie w tym roku na kolonie, a to wszystko dzięki środkom zebranym w trakcie biegu. Ten fakt nie wymaga dodatkowego komentarza - radość dzieci bezcenna!
- aspekt promocyjny. Firma POLPHARMA stworzyła formułę biegu, która spowodowała sytuację WIN-WIN na kilku bardzo ważnych obszarach. Jako osoba, która mocno śledzi środowisko biegów w Polsce, nie tylko od strony sportowej, mogę powiedzieć, że od dziś sztafeta POLRUN będzie dla mnie sztandarowym przykładem na to, jak duże firmy mogą angażować się w interesy społeczne.

W tym projekcie ogromny zasięg medialny zyskuje marka. Zyskują pracownicy, którzy popularyzując zdrowy styl życia, inwestują w swoje zdrowie i pomoc innym. Największymi zwycięzcami są dzieci, które mają szansę spędzić wyjątkowe wakacje poza domem.

I to tylko fakty.

Drodzy polscy przedsiębiorcy - poproszę o więcej takich akcji!

A według Ciebie, który bieg w Polsce zawierający w sobie aspekt społeczny zasługuje na szczególną uwagę?

Komentujcie!
Trwa ładowanie komentarzy...